História značky Michelin
Poznáte ho všetci. Postaviška v ľudskej podobe pripomínajúca trochu chlapíka z Lega, rozprávkového ducha Caspra a legendárneho Golema. Postavička Michelin nazvaná Bibendum je hrdina spoločnosti, vďaka ktorej sa odvetvie výroby pneumatík po celé desaťročia pokračovalo s ďalšími prelomovými vynálezmi.
Odkiaľ sa vzala postavička Michelin?
Ak začíname hlavnou charakteristickou črtou francúzskej značky stojí za zmienku, že Bibendum (v latinčine, jeho meno znamená "vypiť") v priebehu rokov získal titul ikonou popkultúry. Postavička Michelin, ktorej sa údajne kedysi báli deti v Seine je dnes jedným z najznámejších a výrazných tovarových symbolov na svete. Objavil sa v piesňach (napr. francúzska skupina reggae Tryo), v komikse ("Asterix Helvetia," 1970.), alebo v literatúre (napr. vo sci-fi románe Williama Gibsona "Pattern Recognition").
V roku 2000 Michelin Bibendum získal titul najlepšieho loga všetkých čias. Ako hovorí legenda myšlienka jeho stvorenia sa zrodila náhodou, keď zakladatelia spoločnosti bratia André a Eduard Michelin videli hromadu pneumatík pripomína ľudskú postavu. Na papieri jej pridal ruky a špecifický úsmev.
Autorom prého plagátu tejto postavičky bol v roku 1898 umelec Marius Rossillon. Postavička z pneumatík stála pri stole a dvíhal pohár naplnený sklenenými črepmi a inými ostrými predmetmi so slovami Horace: "Nunc est Bibendum" (teda: ...
čítať viac >