Bridgestone Corporation existuje od roku 1931 ako ázijská spoločnosť. Spoločnosť má viac ako 100 výrobných fabrík, z čoho sa viac než 40 zaoberá výrobou pneumatík. Továrne sú roztrúsené po celom svete.
Spoločnosť zahŕňa značky ako sú.: Firestone, Bridgestone, Seiberling, Road kKng, Gillette, Peerless a Dayton.
Medzi štandardné produkty patria pneumatiky Bridgestone strednej triedy ako aj HP a UHP. V ponuke firmy nájdeme pneumatiky osobné, nákladné, 4x4, motocyklové, pretekárske, dodávkové a poľnohospodárske.
Firma spolupracuje s výrobcami, ako je Honda, Toyota a Yamaha. Spoločnosť je známa pre svoju prácu s organizátormi a účastníkmi mnohých pretekov, vrátane Formuly 1. V rokoch 2007 - 2010 bola spoločnosť výhradným dodávateľom pneumatík pre túto prestížnu akciu. Bridgestone vyhral sedem majstrovstiev s tímami West McLaren - Mercedes a Ferrari.
História značky
Bridgestone je považovaný za najväčšieho výrobcu pneumatík a gumových výrobkov na svete. Dozveďte sa viac o tomto japonskom koncerne.
Keď na začiatku tridsiatych rokov minulého storočia Shojiro stvoril fundament pre budúcu svetovú veľmoc pneumatík vedel, že kľúčovou záležitosťou bude jej názov. Pretože v tamtých rokoch výrobky zo Spojených štátov a Británie mali dobré renomé Ishibashi použil šikovný trik. Doslovne preložil svoje meno do angličtiny, a frázy "stone bridge" prehodil a ... voilà! Narodil sa Bridgestone.
Shojiro Ishibashi - zakladateľ firmy Bridgestone.
Shojiro Ishibashi - zakladateľ Bridgestone.
Predtým, než sa Shojiro rozhodol investovať do odvetvia výroby pneumatík, spolu So svojím bratom viedol celkom prosperujúci biznis v Kurume na ostrove Kjúšú, kde produkoval Tabi, tradičnú japonskú obuv. Ishibashi získal veľký majetok, keď v roku 1925 vyšiel na trh s gumovou podrážkou. O niekoľko rokov neskôr sa preukázalo, že má veľkú intuíciu v podnikaní. V roku 1930 vyprodukoval svoju prvú pneumatiku a o rok neskôr založil Bridgestone Tire Co. Ltd. Stal sa tak prvým japonským výrobcom pneumatík pre rodiaci sa automobilový priemysel v Japonsku.
Výroba pneumatík sa konala v novej továrni. Aby však bolo možné uspokojiť rastúci dopyt v blízkosti Tokia v roku 1937, Ishibashi presunul sídlo svojej firmy do hlavného mesta ...
Viac