testy pneumatík Nokian Tyres Wetproof:
2023
ÖAMTC
205/55 R16
vrelo odporúčaný
-
TCS
205/55 R16
vrelo odporúčaný
-
ADAC
205/55 R16
dobrá
-
2022
TCS
215/60 R16
odporúčaný
-
ÖAMTC
215/60 R16
odporúčaný
-
ADAC
215/60 R16
uspokojivá
-
2021
ACE/GTÜ
225/45 R17
vrelo odporúčaný
2
Auto, Motor und Sport
195/55 R16
velmi dobrá
3
ÖAMTC
205/55 R16
odporúčaný
-
TCS
205/55 R16
odporúčaný
-
ADAC
205/55 R16
uspokojivá
-
Auto Bild
205/55 R16
uspokojivá
-
2020
Gute Fahrt
215/50 R18
dobrá
-
2019
ACE/GTÜ
205/55 R16
vrelo odporúčaný
1
Auto, Motor und Sport
215/55 R17
odporúčaný
1
Auto Bild
225/45 R17
dobrá
-
Stupnica hodnotenia:
Najvyššie
najnižšia
Bezpečnosť je pre vodičov najdôležitejšia. Vedia o tom autori letnej prémiovej pneumatiky Nokian Wetproof a preto v tomto modeli použili dvojitú bezpečnostnú zónu. Zaručuje vynikajúce výsledky tak na mokrom, ako aj na suchom povrchu. Tento efekt sa podarilo dosiahnuť vďaka asymetrickému dezénu behúňa. Má dve úlohy: zlepšiť trakciu a priľnavosť na oboch typoch povrchu, ako aj zvýšiť odolnosť a trvácnosť pneumatiky.
Na vonkajšej strane pneumatiky sa nachádza stabilizačná zóna. Uľahčuje riadenie auta. Vnútri sa nachádza zóna bezpečnej jazdy. Vďaka tejto zóne je priľnavosť obutia na mokrom povrchu lepšia, čo znižuje riziko vyskytnutia nebezpečného javu aquaplaningu. Za zlepšenie ovládateľnosti v takých podmienkach zodpovedajú samoblokujúce drážky. Voda môže vďaka pomoci pozdĺžneho rebra slobodne odtekať z povrchu pneumatiky (technológia Nokian Tyres Coanda). Pri kontakte pneumatiky s povrchom sa drážky rebier navzájom stláčajú, čo vedie k zvýšeniu stability jazdy v daždi. Väčšia bezpečnosť jazdy v takýchto podmienkach zaručuje aj technológia Aqua Hybrid. Táto gumená zmes zaručuje nielen lepšiu priľnavosť, ale aj nižšiu spotrebu.
Dizajn tichých drážok je technológia, vďaka ktorej je hlučnosť pneumatiky nižšia. Štruktúra povrchu behúňa pripomína golfovú loptičku, čo zlepšuje prietok vzduchu. Menšiu hlučnosť zabezpečuje aj špeciálna zóna na bočnej stene (technológia tichých bočných stien). Vďaka špeciálnemu návrhu tohto prvku sú vibrácie a hluk vznikajúce počas jazdy menšie. To umožnilo eliminovať nepríjemné hučanie. Iným efektom použitia tejto technológie je zníženie valivého odporu a obmedzenie opotrebovávania pneumatiky.
Značka Nokian Tyres vznikla v roku 1988 vo fínskom meste Nokia. Avšak korene firmy sú výrazne staršie. Fíni začali vyrábať pneumatiky pre osobné autá v roku 1932, a o dva roky neskôr vyrobili prvú „zimnú“ pneumatiku na svete. Špecialisti firmy Nokian Tyres si môžu pripísať aj iné významné zlepšenia a vynálezy. V roku 2014 vytvorili prvú pneumatiku na svete s vysúvanými tŕňmi.