Konštrukcia pneumatík Run Flat
Run Flat pneumatiky umožňujú pokračovať v jazde bez vzduchu. Jazda na defekte pneumatiky Run Flat je možná 80 km pri rýchlosti nie väčšej ako 80 km / h. Run Flat pneumatiky vám umožňujú riadiť po defekte, pretože ich bočnice sú správne spevnené. Run flat technológia zabezpečí, že pneumatika "nesfúkne" po strate vzduchu. Vďaka tomu je možné dôjsť do najbližšieho pneuservisu, bez toho aby ste museli meniť koleso pri ceste, ktoré je často potrebné urobiť v noci alebo za zlého počasia. Ak máte Run Flat nie je tiež potrebné prevážanie rezervného koleso.
Run on flat označenie a klasifikácia
Pneumatiky First Run Flat boli založené už pred druhou svetovou vojnou. Spočiatku boli používané predovšetkým v oblasti vojenských vozidiel - chránili ich pred imobilizáciou z dôvodu prestrelenia pneumatiky. Intenzívna práca na pneumatikách Run Flat trvala aj po skončení bojov. Prvý automobil vybavený štandardnými pneumatikami boli Porsche 959. Neskôr pneumatiky Run Flat boli použité vo veľkých modeloch Chevrolet Corvette. V súčasnej dobe je táto technológia je často používaná medzi inými aj firmou BMW.
Run Flat pneumatiky obsahujú efektívna senzory tlaku v kolesách tak, aby ich vodič v okamihu výstupu vzduchu bol o tom informovaný. S týmito pneumatikami je možná jazda bez vzduchu po meste po dobu niekoľkých týždňov, bez toho aby ste si to uvedomovali. Vozidlo musí byť tiež prispôsobená pre Run Flat pneumatiky. Tento automobil má špeciálne navrhnuté zavesenie (napr. V BMW, je mäkšie ako štandardné) a správne nastavený elektronické systémy ako ABS alebo ESP.V zväzku s tým sa odrádza montovanie normálnych pneumatík do automobilov pripravených pre pneumatiky Run Flat.
Pneumatiky tohto typu by mali byť inštalované len v profesionálnych vulkanizáciách s príslušným vybavením - prispôsobených pre tieto pneumatiky. Montáž takýchto pneumatík bežným zariadením môže skončiť ich poškodením. Zle namontované pneumatiky môžu tiež strieľať počas jazdy a spôsobiť tragickú nehodu.
Run Flat pneumatiky poskytujú najvyššiu úroveň bezpečnosti. Po prepichnutí pneumatiky nemajú riziko straty kontroly nad vozidlom ani pri jazde vysokou rýchlosťou. Pneumatiky tohto typu sú obvykle namontované na vozidlách vyššej triedy s rozsiahlym výkonom motora. Vozidlá tohto typu sa často pohybujú vo vyšších rýchlostiach po diaľniciach. V takých podmienkach vlastnenie pneumatík Run Flat je veľmi užitočné a významné pre zlepšenie bezpečnosti na cestách. Mnoho silných športových vozidiel má zvyčajne veľmi málo miesta v kufri, v tomto prípade sú takéto pneumatiky sú nevyhnutné. Run Flat pneumatiky sú tiež charakterizované zvýšenou odolnosťou proti mechanickému poškodeniu v dôsledku vpadnutia do diery, alebo obtretia o obrubník.
Nevýhody pneumatík Run Flat sú predovšetkým: o niečo vyššia cena než štandardné pneumatiky, menšie pohodlie (tuhšia pneumatika absorbuje menšie nerovnosti), zvýšenie spotreby paliva (vyššia hmotnosť zvyšuje valivý odpor pneumatiky) a neschopnosť opraviť niektoré modely pneumatík tohto typu. Aj cez niektoré nedostatky Run Flat pneumatiky sú považované za ideálne riešenie, ktoré výrazne zlepšuje bezpečnosť a zvyšuje pohodlie vodiča (žiadne obavy o prepichnutie a nutnosť zdĺhavej výmeny pneumatiky).
Existujú rôzne typy pneumatík Run Flat označenie v závislosti na výrobcovi: DSST - Dunlop, EMT - Goodyear, HRFS - Hankook, PAX - Michelin RFT Bridgestone - RSC - BMW, SSRF - Pirelli, SSR - Continental, TRF - Toyo, XRP - Kumho, ZP - Michelin, ZPS - Yokohama.
V našej ponuke máme širokú škálu pneumatík Run Flat pre rôzne automobily. Každý si tu nájde produkt, ktorý spĺňa jeho očakávania.
Pozývame Vás na nákupy!