Nokian Tyres Wetproof testy pneumatík:
2023:
test TCS
s rozmerom 205/55 R16;
Poznámka: vrelo odporúčaný;
2023:
test ÖAMTC
s rozmerom 205/55 R16;
Poznámka: vrelo odporúčaný;
2023:
test ADAC
s rozmerom 205/55 R16;
Poznámka: dobrá;
2022:
test Auto Zeitung
s rozmerom 215/55 R17;
Poznámka: ;
2022:
test ÖAMTC
s rozmerom 215/60 R16;
Poznámka: odporúčaný;
2022:
test ADAC
s rozmerom 215/60 R16;
Poznámka: uspokojivá;
2022:
test TCS
s rozmerom 215/60 R16;
Poznámka: odporúčaný;
2021:
test Auto, Motor und Sport
s rozmerom 195/55 R16;
Poznámka: velmi dobrá;
(3. miesto).
2021:
test Auto Bild
s rozmerom 205/55 R16;
Poznámka: uspokojivá;
2021:
test ACE/GTÜ
s rozmerom 225/45 R17;
Poznámka: vrelo odporúčaný;
(2. miesto).
2021:
test TCS
s rozmerom 205/55 R16;
Poznámka: odporúčaný;
2021:
test ÖAMTC
s rozmerom 205/55 R16;
Poznámka: odporúčaný;
2021:
test ADAC
s rozmerom 205/55 R16;
Poznámka: uspokojivá;
2020:
test Gute Fahrt
s rozmerom 215/50 R18;
Poznámka: dobrá;
2019:
test ACE/GTÜ
s rozmerom 205/55 R16;
Poznámka: vrelo odporúčaný;
(1. miesto).
2019:
test Auto, Motor und Sport
s rozmerom 215/55 R17;
Poznámka: odporúčaný;
(1. miesto).
2019:
test Auto Bild
s rozmerom 225/45 R17;
Poznámka: dobrá;
Bezpečnosť je pre vodičov najdôležitejšia. Vedia o tom autori letnej prémiovej pneumatiky Nokian Wetproof a preto v tomto modeli použili dvojitú bezpečnostnú zónu. Zaručuje vynikajúce výsledky tak na mokrom, ako aj na suchom povrchu. Tento efekt sa podarilo dosiahnuť vďaka asymetrickému dezénu behúňa. Má dve úlohy: zlepšiť trakciu a priľnavosť na oboch typoch povrchu, ako aj zvýšiť odolnosť a trvácnosť pneumatiky.
Na vonkajšej strane pneumatiky sa nachádza stabilizačná zóna. Uľahčuje riadenie auta. Vnútri sa nachádza zóna bezpečnej jazdy. Vďaka tejto zóne je priľnavosť obutia na mokrom povrchu lepšia, čo znižuje riziko vyskytnutia nebezpečného javu aquaplaningu. Za zlepšenie ovládateľnosti v takých podmienkach zodpovedajú samoblokujúce drážky. Voda môže vďaka pomoci pozdĺžneho rebra slobodne odtekať z povrchu pneumatiky (technológia Nokian Tyres Coanda). Pri kontakte pneumatiky s povrchom sa drážky rebier navzájom stláčajú, čo vedie k zvýšeniu stability jazdy v daždi. Väčšia bezpečnosť jazdy v takýchto podmienkach zaručuje aj technológia Aqua Hybrid. Táto gumená zmes zaručuje nielen lepšiu priľnavosť, ale aj nižšiu spotrebu.
Dizajn tichých drážok je technológia, vďaka ktorej je hlučnosť pneumatiky nižšia. Štruktúra povrchu behúňa pripomína golfovú loptičku, čo zlepšuje prietok vzduchu. Menšiu hlučnosť zabezpečuje aj špeciálna zóna na bočnej stene (technológia tichých bočných stien). Vďaka špeciálnemu návrhu tohto prvku sú vibrácie a hluk vznikajúce počas jazdy menšie. To umožnilo eliminovať nepríjemné hučanie. Iným efektom použitia tejto technológie je zníženie valivého odporu a obmedzenie opotrebovávania pneumatiky.
Značka Nokian Tyres vznikla v roku 1988 vo fínskom meste Nokia. Avšak korene firmy sú výrazne staršie. Fíni začali vyrábať pneumatiky pre osobné autá v roku 1932, a o dva roky neskôr vyrobili prvú „zimnú“ pneumatiku na svete. Špecialisti firmy Nokian Tyres si môžu pripísať aj iné významné zlepšenia a vynálezy. V roku 2014 vytvorili prvú pneumatiku na svete s vysúvanými tŕňmi.