História pneumatík Toyo

  • 10.1.2017
  • Autor: OPONEO.SK

Toyo je japonský výrobca pneumatík patriaci do strednej triedy. Úplný názov spoločnosti je Toyo Gomu Kogyo Kabushiki kaisha. Nižšie si môžete prečítať, kedy sa objavila firma na trhu s pneumatikami a s čím sa najviac spája.

Pre začiatok len aby bolo všetko jasné rozšifrujeme ten komplikovaný vyššie uvedený záznam krok po kroku. Toyo je ten správny názov spoločnosti a Gomu Kogyo je viacmenej rovnaká ako "spoločnosť" pneumatík. Kabushiki Kaisha v Japonsku je takmer ekvivalent našej akciovej spoločnosti. Stojí za zmienku, že aj keď Toyo je najmladším hráčom medzi najvýznamnejších výrobcami pneumatík z krajiny vychádzajúceho slnka, bol to on kto bol na výslní na burze so staršími a slávnejší rivalmi ako Bridgeston alebo Yokohama. Už v máji 1949 firma Toyo debutovala na burze v Osake a o šesť rokov neskôr, bol tiež uvedený na najväčšej a najznámejšej tokijskej burze v Japonsku. Pre porovnanie v roku 1961 spoločnosť vstúpila na parket v meste Nagoya, pričom Bridgestone ešte len trafil na burzu v Tokiu. Ale pekne po poriadku.

Logo Toyo

 

60 rokov v Osake

Prvý dátum v histórii značky Toyo je založenie firmy v decembri 1943 s názvom Hirano Rubber Manufacturing Inc. Na základe tejto spoločnosti, za necelý  rok a pol vznikol Toyo Tire & Rubber Company, ktorého pôvodné meno sme mohli obdivovať na začiatku. Zakladateľom spoločnosti bol Rikimatsu Tomihisa, jedna z najdôležitejších postáv v histórii Toyo, to on vymyslel expanziu firmy na jej  začiatku. Na okraji tejto metropoly v Itami v roku 1953 postavili prvú továreň Toyo. V prvých rokoch boli vyrábané len pneumatiky do nákladných vozidiel. Vynikajúci predaj firme umožnilo vybudovanie ďalších výrobných fabrík a vstup na trh s pneumatikami pre osobné autá v roku 1961. Spoločnosť bola dobre pripravená na tento krok, pretože zároveň otvorila svoje prvé výskumné centrum v Osake, pričom to bolo jedno z najmodernejších takýchto centier na svete.

 

Kúpiť pneumatiky Toyo

 

Ako bola dobytá America

V roku 1963 pneumatiky Toyo debutovali v Spojených štátoch na trhu. kde úplne dominovali miestny výrobcovia. Spoločnosť sa dosť dobre vysporiadala s konkurenciou, ktorá sa o tri roky neskôr stala prvou japonskou značkou pneumatík, ktoré zriadila svoje zastúpenie v USA. Vďaka svojej fabrike Toyo pneumatiky boli dostupné v Amerike, ale aj keď zmizli clá a náklady na dopravu bolo možné ich kúpiť za menej peňazí. O niekoľko rokov neskôr postavenie spoločnosti posilnilo vzťahy s americkou firmou Hercules Tire & Rubber Company. Američania ocenili kvalitné produkty Toyo a Toyo povzbudené úspechom v USA, smelo vstúpilo na ďalšie trhy vrátane Veľkej Británie, Austrálie a Nemecka. V roku 1974, japonská spoločnosť kúpila austrálsku značku Vaculug Australia a premenoval ju na Toyo Tyre and Rubber Austrália. O rok neskôr začali spoluprácu s Mitsubishi Corporation v Európe, čím vytvorili Toyo Reifen GmbH (teraz Toyo Tire Europe GmbH). V ďalšom desaťročí expanzia spoločnosti z Osaky sa rozšírila do Kanady (1982 - vytvorenie Toyo Tire Canada Inc.) a Číny (1987 joint venture s s Cheng Shin Rubber Industry Company). 

V roku 1983 japonská značka začala technologickú spoluprácu s General Tire v Spojených štátoch. Ďalšie explorácia amerického trhu nebola náhodná – práve tam sa pneumatiky Toyo po celé roky dodnes tešia popularite. Dôležitým a veľmi úspešným ťahom bolo zaangažovanie sa v oblasti výroby vysoko výkonných pneumatík pre skutočne rýchlu jazdu. Veľký úspech priniesol Toyo série Proxes, populárna okrem iného vďaka filmu "Rýchlo a zbesilo" (je dobro podotknúť o prítomnosti Toyo na pretekoch NASCAR). 

Od roku 1988 pneumatiky Toyo sú neustále zdokonaľované pomocou počítačovej simulácie systémom DSOC (Dynamic Stability Optimize Contact; teraz DSOC II), ktoré poskytujú najlepší možný kontakt s vozovkou pri jazde ako aj konštrukcie Spiral Winding zodpovednúej za stabilitu pneumatiky, nízku hlučnosť a komfort pri vysokých rýchlostiach.

Reklama pneumatík Toyo

 

Niečo viac ako riadenie auta

V priebehu rokov sa vedenie firmy nechcelo zabúdať na iné segmenty trhu. Na začiatku deväťdesiatych rokov, Toyo sa dohodlo s japonským obrom Yokohama na výrobe pneumatík pre nákladné automobily a autobusy v Spojených štátoch. Za rovnakým účelom spoločnosť o niekoľko rokov neskôr kúpili spoločnosť Cheng Shin-Petrel Tire Company v Číne. K tomu by sme mali pridať aj široké spektrum spolupráce s Kinugawa Rubber priemyselného podniku v Japonsku, čo má za následok, že od roku 1999 sa Toyo tiež podieľa na výrobe gumových dielov pre automobily a priemyselných strojov. Od roku 2004 je táto spoločnosť stopercentne vlastnená firmou Toyo s názvom Toyo Automotive Parts.

V súčasnej dobe spoločnosť Toyo Tire & Rubber Company sa skladá z niekoľkých oddielov rozmiestnených po celom svete, okrem Japonska, USA, Kanady a Číny aj v Taliansku, Rusku, Holandsku a Veľkej Británii. Hlavným trhom pre túto značku pneumatík zostáva Japonsko (cca. 45 percent z tržieb) a Severná Amerika (30 percent). Európa je len desať percent obratov Toyo. Japonská spoločnosť zamestnáva na rôznych miestach zemegule viac ako tri tisícky zamestnancov zodpovedných za Toyo motto: "Driven to perform." Podľa neho majú pneumatík tejto značky zaručovať viac ako len štandardné cesty autom.

 

Páči sa Vám článok?
Dajte nám plus

Ďakujeme
Pridať komentár
(Upozornenie: Komentáre na fóre sú moderované)

  1. Platba SSL-Secure
  2. Rýchle a bezplatné
    doručenie
  3. Nové výrobky
    s nízkymi cenami
  4. Viac než milión
    spokojných zákazníkov
  5. Sieť európskeho
    predaja