História pneumatík Continental

  • 30.12.2016
  • Autor: OPONEO.SK

Hannover je mesto skladateľa Georga Handla, vynálezcu gramofónu Emile Berlinera a filozofa Leibnitza. Taktiež tu v hlavnom meste Dolného Saska je sídlo už viac ako 130 rokov Continental, ktoré je štvrtým najväčším výrobcom pneumatík na svete.

Continental-Caoutchouc und Gutta-Percha Compagnie – pod takým názvom firma začala svoju činnosť 8. októbra v roku 1871.  Jej momentálny zákres môže spôsobiť prekvapenie. Okrem pneumatík pre osobné automobily a bicykle, firma spočiatku produkovala obuv, nepremokavé tkaniny a krátko nato lopty a hračky. Osobné pneumatiky? Pripomeňme si, že v tom čase boli automobili ešte len víziou šialených vynálezcov. Keď v roku 1870 Siegfried Marcus skonštruoval prvé vozidlo poháňané benzínovým motorom, sotva si niekto myslel, že za niekoľko rokov budú autá bežným dopravným prostriedkom.

Takto predtým vyzerala výroba pneumatík Continental.

 

Z bicyklov do áut

Možno to tiež tušili návrhári Continentala. Avšak predtým, než zrealizovalo to tušenie, rastúci dopyt po pneumatikách na bicykle prinútil firmu k začatiu výroby pneumatiky so vzduchovým vankúšom. V roku 1892 spoločnosť, ktorej symbolom sa stal divoký kôň, ako prvá v Nemecku začala výrobu pneumatík. Súbežne s tým továreň v Hannoveri vyrobila prvé pneumatiky pre autá.

Rodiaca sa firma vo svetovom automobilovom priemysle nad Rýnom sa rozvíjala rýchlym tempom. Naproti nemeckým konštruktérom rýchlo vstali inžinieri Continentala, ktorí inšpirovaní protišmykovými pneumatikami pre bicykle, v roku 1904 predstavili svoje prvé automobilové pneumatiky s dezénom, a o štyri roky neskôr prekvapil konkurenciu ďalšiu novinku - odnímateľný ráfik, prostredníctvom ktorého bolo možné vymeniť pneumatiky v kratšom čase a vyžadovalo to menej úsilia.


História spoločnosti siaha až do1871 roku.

 

 Nech žije syntetický kaučuk

Zdobité renomé vedúcej značky v Nemecku, povzbudilo vedúcich Continentala, ktorí na prelome prvých dvoch desaťročí dvadsiateho storočia otvorili prvé zahraničné dcérske spoločnosti, okrem iného v Británii, Rumunsku, Taliansku a v škandinávskych krajinách a začali klásť väčší dôraz na vývoz. Významnou udalosťou v roku 1909 boli testy pneumatík zo syntetického kaučuku vyrobeného a dodávaného do laboratórií Bayer. 27 rokov neskôr sú už pneumatiky zo syntetického kaučuku pneumatiky vyrábané v masovom meradle. 

Moderné technológie Continental rýchlo začal propagovať v motošporte. Už v roku 1901 prvý Mercedes vyrobený v továrni Daimler vyhral preteky Nice-Salon-Nice jazdiť na pneumatikách, "Conti". Ešte väčší úspech v roku 1914 získali pneumatikami rovnakej značky Daimler oslavujúce trojaký víťazstvo v prestížnej francúzskej Grand Prix. Neskoršie športové úspechy, ako je napríklad Grand Prix (Nemecko, Veľká Británia, Dánsko a Taliansko), rovnako ako preteky v North African Tripoli Race a Carrera Panamericana sa stali vizitkou Continentala.

Continental bol prvým výrobcom pneumatík zo syntetického kaučuku v masovom meradle.

 

Medzivojnové vzostupy a pády

Dynamický rozvoj firmy zastavilo vypuknutie prvej svetovej vojny. Zrútenie ekonomickej stability, potom obmedzenia v Nemecku postanevoné Versaillskou zmluvou negatívne ovplyvnili celý automobilový priemysel. V roku 1920 sa situácia v Continentali výrazne zlepšila vďaka investícii americkej značky Goodrich, ktorá kúpila 25-percentný podiel nemeckej spoločnosti. Vďaka tejto spolupráci a výmene najnovších technológií Continental začal odzískavať svoju pozíciu. V roku 1921 sa prvýkrát vo svojej krajine, ktorá sa začala pneumatiky obohatené s káblom, ao tri roky neskôr začala vyrábať pneumatiky s čiernym uhlím, čo výrazne zvýšil jeho trvanlivosť a odolnosť voči opotrebovaniu. Nemenej významnou novinkou bolo využívanie technológií v roku 1932 Silentbloky pozostávajúce z kombinácií gumy a kovu.

Continental bol už lídrom na nemeckom trhu. Skončil spoluprácu s Goodrich, trvalo päť menších firiem v gumárenskom priemysle, a čoskoro potom, čo stal sa zapletený s Opel. Tesne pred druhou svetovou vojnou, kontinentálne okázalo oznámila výstavbu novej továrne blízko Hannoveru Stocken. Ako sa ukázalo, v priebehu rokov dodávala kaučuku v nemeckej armáde, a výrobné plány boli takmer sto percent podriadená armáde. Táto optika sa zmenilo od roku 1945, ale rekonštrukcia povojnovej éry, zničil bombami v Hannoveri-Vahrenwald a Korbach bol veľkou výzvou. Hlavy Continental opäť museli požiadať o pomoc Američanov. Už v júni 1945 dostali povolenie obnoviť výrobu a situáciu v podniku sa pomaly začal vracať k normálu. Veľmi pomohol v rýchlom prekvitajúci automobilový priemysel na svete.

Úspech v povojnových rokoch zaručil rýchly rozvoj automobilového priemyslu na svete.

 

Cválajúca expanzia

V rokoch 1950-1965 pneumatiky Continental dodáva do legendárnej Volkswagen Chrobák. V roku 1952 sa firma prezentuje svoje prvé zimné pneumatiky, testované neskôr v extrémnych podmienkach na alpské-pass St. Gotthard. O tri roky neskôr vyšlo bezdušové pneumatiky, a v roku 1960 zahájila sériovú výrobu radiálnych pneumatík pre stavebníctvo. Spolu s technickými inováciami išiel medzinárodnú expanziu firmy. V roku 1964, ona otvorila továreň vo Francúzsku a v roku 1967 bol slávny trať Contidrom, ktoré boli testované najnovšie vynálezy konštruktérov Continental.

V roku 1979 sa spoločnosť reaguje na zvyšujúci sa pokusy v sile zahraničnej konkurencie a tvrdia, že americké značky Uniroyal Inc. a jej päť európske preteky. O šesť rokov neskôr sa stal majetkom spoločnosti Continental rastlín rakúsky magnát Semperit a hneď po americkom General Tire Inc., škandinávsky Gislaved a Viking a Barum Czech. Dôležitou udalosťou bolo oddelenie v štruktúre skupiny ContiTech divízie, ktoré sa zaoberajú výhradne výrobné súčasťou priemyselných výrobkov. V roku 1996, Continental oslavuje 125. výročie ako jeden z najväčších výrobcov na trhu, riadenie jeho viac ako 9 percent podielu. V nadväznosti na ducha doby, v roku 1998 kúpil časť americkej spoločnosti ITT Industries podieľajúce sa na budovanie podvozok a brzdy. Tiež otvára ďalšie preteky v Argentíne, Mexiku, Južnej Afrike, na slovenské, v Rumunsku a Malajzii, kde tvorí najväčší v tejto oblasti spoločnosti Continental Sime Tyre, a tiež investuje do elektronických zabezpečovacích systémov. V roku 2001 získava kontrolného podielu v spoločnosti patriace do DaimlerChrysler Temic viac profesionálne reagovať na potreby trhu programov stability (do roku 2007 za predpokladu, že automobilky takmer 9.000.000 bezpečnostné systémy ESP). To sa stáva majoritným akcionárom v Moskve pneumatík Factory, ao dva roky neskôr mu oznamuje svoj návrat do Dax, k elitnej skupine tridsiatich najväčších nemeckých kótovaných firiem.

Okrem odvetvia výroby pneumatík Continental investuje aj do automobilovej elektroniky.

 

Continental do Guinnessovej knihy rekordov

V roku 2003 nemeckí inžinieri spolu s Bridgestone a Yokohama dizajnérov vyvinúť systém Run-Flat, vrátane riešenia pokračovať v jazde, v prípade defektu a straty tlaku v pneumatikách. V roku 2004, Continental získal Phoenix AG, ktorá dala vzniknúť najväčší svetový konglomerát pôsobiaci v gumy a plastov. Čoskoro potom, čo investovať do automobilovej elektroniky - nákup oddeleniach spoločnosti Motorola alebo Siemens VDO Automotive.

Bezprecedentné projekt bol tiež začiatok výroby pneumatík ContiSportContact2 Vmax, prvý cestné pneumatiky umožňujú rýchlosť až 360 km / h, rovnako ako v zime modeli ContiWinterContact TS 810 Sport s rýchlostným indexom W, čo umožňuje rýchlosť až 270 km / h. Účinnosť vynálezy nemeckej firmy potvrdil texty. V roku 2005, Porsche GT3 s Vmax-y rozpędziło až 388 km / h, ao tri roky neskôr - Porsche 911 GT 9 tlkotu tento výsledok na trati v talianskom Nardo. Počítadlo je uvedené 409 km / h! ContiSportContact Vmax išiel do Guinessovej knihy rekordov ako najrýchlejší cestné pneumatiky vyrábané sériovo.

Vo svetle týchto skutočností je ťažké posúdiť, ako sa veci, osud Continental, v prípade, že stále vyrába obuv. Možno je to topánky, že by zabili Conti Usain Bolt šprint svetový rekord?

 

Páči sa Vám článok?
Dajte nám plus

Ďakujeme
Pridať komentár
(Upozornenie: Komentáre na fóre sú moderované)

  1. Platba SSL-Secure
  2. Rýchle a bezplatné
    doručenie
  3. Nové výrobky
    s nízkymi cenami
  4. Viac než milión
    spokojných zákazníkov
  5. Sieť európskeho
    predaja