Siedmy najväčší výrobca pneumatík na svete je tiež najväčšou a najstaršou továrňou pneumatík v Južnej Kórei. Hoci od založenia prešlo už viac ako pol storočia, hlavy značky Hankook sa stále riadia heslom, ktorým sa riadili založitelia "Cesta musí byť starostlivo naplánovaná pre dosiahnutie plnej spokojnosti".

 

Hankook, teda Južná Kórea

Hoci tieto slová znejú trochu ako jeden z citátov zo známeho "Umenie vojny (Sun-c')", zobrazujú metodickú činnosť kórejskej spoločnosti po celé desaťročia. Termín vzniku je považovaný za 1941, kedy bola spoločnosť založená v Soule Chosun Tire Industrial Co. LTD. Bola založená v búrlivých časoch a to nielen pre Kóreu, pzostávajúcou pod japonskou okupáciou. Rok pred tým, než krajina získala nezávislosť, prvá továrni v Yeongdeungpo sa začala výroba premiérovej značky pneumatík Chosun.

Moderné sídlo Hankook (obr. Hankook).

 

Hankook, teda Južná Kórea

Prvé desaťročie bolo vynaložené úsilie na zložitú konštrukciu celého podniku od nuly - od strojov, technológií a kvalifikovaných ľudských zdrojov, odborných obchodných stratégií. V päťdesiatych rokoch spoločnosť rástla uspokojivým tempom s využitím rastúcej potreby automobilového priemyslu. V roku 1962 sa pneumatiky značky Chosun šli prvýkrát na export - najprv na ázijskom trhu, ale bol to ďalší krok poukazujúci systematický progres. O šesť rokov neskôr bola spoločnosť uvedená na Kórejskej burze. Vtedy bol tiež zmenený názov firmy - Chosun Tire Industrial bol premenovaný na Hankook Tire Manufacturing. Nová značka dokonale s odkazuje na pôvod spoločnosti, na pokraji celosvetovej expanzie. Hankook je v kórejčine jednoducho "Južná Kórea".

Moderné laboratórium Hankook pre testovanie hladiny hluku z pneumatiky (obr. Hankook).

 

Rozvoj vedomostí založených

Aby expanzia bola možná spoločnosť musela mať pevné základy. To je dôvod prečo v roku 1977 sa obohatilo o nové továrne v Incheon a o dva roky neskôr otvorili ďalšie v Daejeon. V tej dobe sa jednalo o najväčší závod výroby pneumatík na svete. S takýmto zariadením Hankook mohol smelo preniknúť na ďalšie trhy a účinky tohto bolo veľmi rýchlo vidieť. V roku 1980 spoločnosť prekročila bariéru vo výške 100 miliónov dolárov obratu vývozu. O rok neskôr jej šéfovia povzbudený veľkými finančnými výsledkami sa rozhodli založiť pobočku v Spojených štátoch. Týmto spôsobom vznikla spoločnosť Hankook America Corporation.

Vzhľadom k tomu, že ľudia spravujúci spoločnosť "cesta musí byť starostlivo naplánovaná pre dosiahnutie plnej spokojnosti" neoddeliteľnou súčasťou jej vývoja bolo rozšíriť svoje vedomosti v danej oblasti (už roky firma určuje cca 5% z príjmov na výskumné programov). Preto v roku 1982 Hankook vytvoril svoj prvý Ústredný Výskumný Ústav v Daejon, a o niekoľko mesiacov neskôr oslávila začiatok činnosti centra pre výskum a vývoj v Spojených štátoch. Akron Technical Center, ako už sám názov napovedá, postavený v Ohiu, nazvaným svetovým hlavným mestom pneumatík, bol prvým takým strediskom kórejskej spoločnosti so sídlom v zámorí. V deväťdesiatych rokoch sa Hankook sa obrátil na Čínu a založil svoju pobočku v Pekingu a potom postavili továreň v Jiaxing a Jiangsu (Jiaxing otvoril výskumné centrum). Ďalšia továreň bola založená v kórejskom Keumsan a nové výskumné centrum bolo v Európe. Jej sídlo bolo v nemeckom Hannoveri. Vďaka týmto snahám, v roku 1995, export obrat spoločnosti prekročil ďalší míľnik, tentoraz vo výške pol miliardy dolárov.

Hankook je tiež aktívny v oblasti motorových športov.

 

Tím postúpil do siedmich major

Nové tisícročie firma privítala otvorením európskeho distribučného centra v Rotterdame. Ale skutočným vrcholom strategického charakteru bolo podpísanie zmluvy s firmou Michelin v roku 2003. V dôsledku tohto kroku, Hankook rozšírila svoju sféru vplyvu o prvú európsku pobočku vo Francúzsku, následne ďalšie v Nemecku, Veľkej Británii, Holandsku, Španielsku, Turecku, Rusku a Taliansku. V roku 2007 prvé pneumatiky zišli z výrobnej linky v najnovšom závode spoločnosti v Maďarsku. Celá priemyselná inštalácia postavená za viac ako 500 miliónov EUR je impozantná - na povrchu 560 tisíc metrov štvorcových v mestečku Dunaujvaros, už v prvých mesiacoch prevádzky zariadenia vzniklo 15 000 pneumatík denne (teda asi päť miliónov pneumatík ročne). Táto kampaň vytiahla kórejskú spoločnosť na siedme miesto v rebríčku najväčších svetových výrobcov pneumatík.

 

Uspokojenie môže byť vyššia, musia byť naplánované

V roku 2004 Hankook predstavil novú vizuálnu identitu značky. Vedúcim mottom svojich produktov stala "Driving Emotion". O rok neskôr naviazal technologické partnerstvo s nemeckou tuningovou firmou Hamann Motorsport. V posledných rokoch sa kórejská spoločnosť tiež silne angažuje v motoristickom športe. V období 2007-2009 Hankook dodával pneumatiky na preteky IMSA Prototype Lites, bol pozadím American Le Mans Series, v ktorom kórejská značka bola tiež prítomná. Rovnako je to v prípade serie Asian Le Mans.

V súčasnej dobe Hankook zamestnáva viac ako 14 000 pracovníkov vo svojich továrňach a ďalších centrách a distribuuje pneumatiky do 180 krajín po celom svete. Asi 70 percent tržieb spoločnosti je generovaná z predajom v zahraničí. Pneumatiky kórejskej značky sú originálnym vybavením vozidiel značiek Audi, Chevrolet, Chrysler, Ford, Hyundai, Kia, Opel, Renault a Volkswagen. Jednoznačne je to spokojnosť, hoci ako zakladatelia Hankook hovoria spokojnosť môže byť vždy väčšia. Spôsob, ako to urobiť, je iste už naplánovaný.

 

Pozrieť ponuku Hankook